Τετάρτη 10 Νοεμβρίου 2010

ΚΟΚΑΪΝΗ...ΔΙΕΓΕΡΤΙΚΟ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Κοκαϊνη:Απομονώθηκε το 1860 από τα φύλλα του φυτού Erythroxylon coca,που φύεται στο Περού,στη Βολοβία και σε άλλες χώρες της Ν.Αμερικής.
Οι τονωτικές και διεγερτικές ιδιότητες του φυτού αυτού,ήταν γνωστές από αιώνες,στους ιθαγενείς αυτούς που εξακριβωμένα μασούσαν φύλλα κόκας.
Η κοκαϊνη με τη μορφή του υδροχλωρικού άλατος,χρησιμοποιείται ακόμα σήμερα στη θεραπευτική ως ΤΟΠΙΚΟ ΑΝΑΙΣΘΗΤΙΚΟ (στα οφθαλμικά κολλύρια),αλλά η εξ' απορροφήσεως γενική φαρμακολογική της δράση δεν έχει εφαρμογή.
Παλαιότερα (μέχρι το 1906) η κοκαϊνη περιείχετο στην coca cola.Σήμερα το αναψυκτικό αυτό δεν περιέχει κοκαϊνη,αλλά μόνο καφεϊνη.
Η κοκαϊνη θεωρείται το πρώτο από τα διεγερτικά φάρμακα που μπορεί να προκαλέσει ''ευχάριστη'' διέγερση και ψευδαισθησιακές εμπειρίες.
Πιο συνηθισμένος τρόπος λήψης είναι η ''εισπνοή''(ερρινισμός) των κρυστάλλων της κοκαϊνης (πρέζα).Με αυτόν τον τρόπο,τα αισθήματα ευφορίας διαρκούν 15-30 λεπτά.
Η ενδοφλέβια έγχυση είναι ο τρόπος που συνήθως προτιμάται από βαρείς τοξικομανείς.
Αντίθετα,η λήψη από το στόμα δεν αποτελεί προσφιλή επιλογή.
H προκαλούμενη αίσθηση μεγάλης μυικής δύναμης (η κοκαϊνη εξαφανίζει το μυικό κάματο),οδηγεί το άτομο σε υπερεκτίμηση των ικανοτήτων του,ενώ η παράλληλη εμφάνιση παρανοϊκών ιδεών μαζί με ακουστικές,οπτικές και απτικέςψευδαισθήσεις,το μεταμορφώνουν συχνά σε ένα επικίνδυνο και αντικοινωνικό στοιχείο.
Χαρακτηριστικά ευρήματα στους τοξικομανείς αυτούς είναι η διάτρηση του ρινικού διαφράγματος και τα ''ρακώδη'' ούλα.
Η κοκαϊνη προκαλεί ανορεξία στους χρήστες της,όπως επίσης όταν λαμβάνεται ταυτόχρονα κοκαϊνη με αλκοόλ,γίνεται μια χημική αντίδραση στο συκώτι και παράγεται μια άλλη τρίτη ουσία,το κοκαεθυλένιο,που μπορεί να προκαλέσει αιφνίδιο θάνατο,μιας και είναι μια πολύ επικίνδυνη ένωση

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2010

ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ...(ΓΙΑ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΚΑΙ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ)

Αξίζει να διαβαστεί...
Αντιγραφή...από εδώ 
«Δάσκαλος: λειτούργημα ἢ δουλειά;  
Ἐσὺ ποὺ πῆρες τὴν ἀπόφαση νὰ γίνεις δάσκαλος, ἔτσι κι ἔτσι ἔχεις δώσει, ὡς τώρα, πολλὲς ἐξετάσεις. Θυμήσου, προτοῦ ν’ ἀρχίσεις τὴν δουλειά σου, νὰ κάμεις καὶ μιά τελευταῖα ἐξέταση, ὄχι μπροστὰ σὲ ἐπιτροπὲς καὶ καθηγητές, παρὰ μονάχος, ὁλομόναχος μὲ τὸν ἑαυτό σου. Ρῖξε μιά ματιὰ στὴν ψυχή σου καὶ κοίταξε: Καίει ἐκεῖ μέσα ἄσβηστη κι ἀσάλευτη ἡ λαχτάρα γιὰ τὸν ἄνθρωπο; Τότε πάει καλὰ κι εὐλογημένη ἡ ἀπόφασή σου. Ἂν ὅμως βρεῖς πὼς ὅλος ὁ πόθος σου εἶναι πότε νὰ ἐλευθερωθεῖς ἀπ’ αὐτὸν καὶ συλλογίζεσαι μόνον πῶς καὶ πότε θὰ πλουτίσεις, τότε ἄλλαξε τὸ ταχύτερο ἀπόφαση, ἐν ὅσῳ εἶσαι ἀκόμη νέος, γιατί βρίσκεσαι σὲ στραβὸ δρόμο. Ὅ,τι ἐλπίζεις, δὲν θὰ σοῦ τὸ φέρει τὸ ἐπάγγελμά σου. Κι ὁ ἴδιος τὸ βλέπεις, ἡ Πολιτεία δὲν εἶναι γενναία στοὺς μισθούς της…

Ἂν ὅμως ἡ ψυχή σου μοιάζει κάπως μὲ τὴν ψυχὴ τῆς Μάνας, ποὺ κι ὅταν τὸ γεννήσει τὸ παιδὶ ἐξακολουθεῖ, μὲ τὴν ἀδιάκοπη τρεμοῦλα καὶ λαχτάρα, ὁλοένα νὰ τὸ δημιουργεῖ καὶ νὰ τὸ φτιάχνει, τότε νὰ εἶσαι βέβαιος, πὼς δὲν θὰ γκρεμισθεῖς ἀπὸ τὰ ὕψη, ποὺ ἀνέβασες τὸν ἑαυτό σου μὲ τὴν ἀπόφασή σου νὰ γίνεις δάσκαλος καὶ τὴ ζωή σου θὰ περάσεις ἀνθρωπινά… Σὰν τὴν ψυχὴ τῆς Μάνας πρέπει κι ἡ δική σου ψυχὴ νὰ εἶναι ὑπὸ ἀδιάκοπη λαχτάρα φλογισμένη. Τότε πήγαινε μὲ θάρρος μπροστά, ἀλλιῶς γύρισε πίσω, ἐπειδὴ ἡ ζωή σου θὰ εἶναι πάντα δυστυχισμένη».



Τὸ ὡραῖο καὶ ρομαντικὸ αὐτὸ κείμενο ἀνήκει στὸν φιλόλογο καὶ κριτικὸ Γιάννη Ἀποστολάκη καὶ γράφτηκε πρὶν ἀπὸ 80 περίπου χρόνια. Στὶς πρόσφατες ἀνακοινώσεις τῶν βάσεων γιὰ τὰ ΑΕΙ, διαπιστώσαμε ὅτι τὸ ἐπάγγελμα, ἡ δουλειὰ τοῦ δασκάλου ἀπέκτησε αἴφνης λάμψη. Οἱ φτωχοὶ συγγενεῖς τῆς Ἐκπαίδευσης μαγνητίζουν τοὺς μαθητές. Δέλεαρ ὁ εὔκολος καὶ γρήγορος διορισμός. Οὐδὲν τὸ μεμπτόν, θὰ πεῖ κάποιος.



Κατατρομαγμένοι οἱ νέοι ἀπὸ τὸ ἀνθρωποβόρο τέρας τῆς ἀνεργίας, παραμερίζουν τὶς ὅποιες κλίσεις και… κλήσεις τους καὶ ἐπιλέγουν αὐτὸ ποὺ παρέχει σίγουρη δουλειά. Τὸ ἐπάγγελμα τοῦ δασκάλου ἔχει ὅμως μιά ὑψοποιὸ ἰδιαιτερότητα. Προϋποθέτει ἕνα προσόν, τὸ ὁποῖο δὲν ἀνιχνεύεται στὶς ἐξετάσεις: ἡ ἀγάπη πρὸς τὸ παιδί, «ἡ ἀσάλευτη καὶ ἄσβηστη λαχτάρα γιὰ τὸν ἄνθρωπο», ὅπως σημείωνε ὁ Ἀποστολάκης.



Ἔχω γράψει κι ἄλλοτε πὼς κατ’ ἀντίθεση πρὸς τοὺς ὑπόλοιπους ἐργαζόμενους, ποὺ δίνουν ὅ,τι ἔχουν, οἱ δάσκαλοι δίνουν (διδάσκουν) ὅ,τι εἶναι. Καὶ αὐτὸ εἶναι ποὺ μεταβάλλει τὸ ἐπάγγελμα τοῦ δασκάλου σὲ λειτούργημα, γι’ αὐτὸ καὶ ὀνομάστηκε τὸ ἄγειν ἄνθρωπο, ἡ ἀγωγή, «τέχνη τεχνῶν καὶ ἐπιστήμη ἐπιστημῶν». Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος , ὁ ὁποῖος ἀφιέρωσε τὴν χριστομίμητο ζωή του στὴν παιδαγωγία τῆς νεότητας, ἔγραφε: «τοῦτο διδασκάλου ἀρίστου, τὸ δι’ ἐαυτοῦ παιδεύειν ἃ λέγει», αὐτὸ εἶναι τὸ χαρακτηριστικο τοῦ ἄριστου δασκάλου, τὸ νὰ διαπαιδαγωγεῖ, ἐπιβεβαιώνοντας τὰ ὅσα διδάσκει μὲ τὸ προσωπικὸ του παράδειγμα. Γιὰ νὰ σημειώσει κάπου ἀλλοῦ «καὶ ἐπὶ τὴν ἀγάπην κατάφευγε συνεχῶς, συσκιάζων τὸ φορτικὸν τῶν εἰρημένων», νὰ καταφεύγει, δηλαδή, ὁ δάσκαλος συνεχῶς στὴν ἀγάπη, γιὰ νὰ ἐλαφρύνει τὸ φορτίο τῆς διδασκαλίας. Καημὸ τὸ ἔχω νὰ διεξαχθεῖ κάποτε ἕνα παιδαγωγικὸ σεμινάριο μὲ θέμα συμβουλὲς τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν στοὺς δασκάλους. Τὰ ἁγιασμένα λόγια τους, γεμάτα ἀγάπη γιὰ τὸν πλησίον, εἶναι ἀπαγορευμένα ἀπὸ τὴν «Νέα Ἐποχή» τῆς Παιδείας. Ἕνα τέτοιο ὅμως σεμινάριο θὰ προκαλοῦσε τὰ εἰρωνικὰ μειδιάματα τῶν δῆθεν προοδευτικῶν. Πῶς νὰ ἀκουστοῦν λόγια σὰν τὰ παρακάτω: «Ὁ δάσκαλος πρέπει νὰ διακρίνεται καὶ ὅταν μιλάει καὶ ὅταν σιωπᾶ («φθεγγόμενον καὶ σιγῶντα») καὶ ὅταν τρώει καὶ ὅταν κάνει ὁτιδήποτε ἄλλο, καὶ ἀπὸ τὸ βάδισμά του καὶ ἀπὸ τὸ βλέμμα του καὶ ἀπὸ τὴν ἐμφάνισή του καὶ ἀπὸ ὅλα γενικά». Τὰ μάτια τῶν μαθητῶν στρέφονται ἄγρυπνα πάνω μας καὶ ἢ μιμοῦνται ἢ ἀπωθοῦνται.



Ἡ παλαμικὴ ρήση «σχολεῖο ἴσον δάσκαλος» ἰσχύει διαχρονικά. Σήμερα αὐτὸ ποὺ εἰσπράττουμε ἀπὸ τὴν Πολιτεία καὶ τοὺς ἐκπροσώπους της εἶναι ἀπειλὲς γιὰ ἀξιολόγηση (ἀπὸ ποιούς;), φοβέρες γιὰ δικές της παραλείψεις, ἐπικρίσεις, γιατί παραμένουμε ἀπροσάρμοστοι στὶς νέες τεχνολογίες καὶ ἄλλα ἠχηρὰ καὶ ἀνθηρὰ κοτσανολογήματα. Ἔχω τὴν αἴσθηση ὅτι οἱ νέοι ποὺ μπαίνουν στὴν ἐκπαίδευση μὲ ἀποκλειστικὸ κίνητρο τὴν ἐξασφάλιση τοῦ δημοσίου, θὰ ἀπωλέσουν, ἢ μᾶλλον θὰ παραχωρήσουν, πολλὰ ἀπὸ αὐτὰ ποὺ χαρακτηρίζουν ἕνα σχολεῖο ἐλεύθερο καὶ δημοκρατικό. «Ἂν συλλογίζεσαι μόνο πότε θὰ πλουτίσεις, ἄλλαξε ἀπόφαση», πράγμα ἀδύνατο βέβαια. Γιὰ ἄλλους παιδαγωγία εἶναι λειτούργημα καὶ γιὰ ἄλλους ἁπλῶς δουλειὰ ἢ καί… δουλεία. Ἴσως ἡ λέξη δάσκαλος να προέρχεται ἀπὸ τὸ ἀρχαῖο ρῆμα δάω, ποὺ σημαίνει φωτίζω (ἐξοῦ καὶ δάδα-δαδί), τὸ ὁποῖο μὲ ἐνεστωτικὸ ἀναδιπλασιασμὸ γίνεται δαδάσκω, διδάσκω= διδάσκαλος=δάσκαλος. Τὴν περίοδο τῆς Τουρκοκρατίας οἱ Δάσκαλοι τοῦ Γένους ὀνομάζονταν φωτιστές. Ἡ ἀμάθεια ἰσοδυναμοῦσε μὲ τὸ σκοτάδι. Σήμερα, τὴν περίοδό τῆς… τιποτοκρατίας καὶ τοῦ νεο-ραγιαδισμοῦ, χρειάζονται δάσκαλοι, φωτιστές, οἱ ὁποῖοι τιμοῦν τὸ λειτούργημά τους καὶ ὄχι φωταδιστές, ποὺ διαχέουν προκλητικὰ τὴν δουλεία τους και προβάλλουν τά νεφελώδη ἰδεολογήματά τους.



Νατσιός Δημήτρης- δάσκαλος,ἐφ. «ΓΝΩΜΗ» Κιλκίς 10-9-2004

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2010

SOS...ΓΙΑ ΤΙΣ 7 ΝΟΕΜΒΡΗ...BLOGGΟΠΑΡΕΑ!!!

Ολο και πλησιάζει...η κρίσιμη ημερομηνία των δημοτικών εκλογών!!!
Εδώ...σας θέλω...φίλοι μου!!!
Τί κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση!!!
ΘΕΛΩ ΒΟΗΘΕΙΑ!!!!!
Θέλω να ακούσω απόψεις...πολλές!!!
Ο καθένας τη δική του!!!
Γιατί εγώ είμαι σε μεγάαααλο δίλημμα!!!
Εχουμε δει...κανέναν αληθινό κομμουνιστή...αληθινό αναρχικό...αληθινό εθνικιστή...αληθινό ακροδεξιό...αληθινό σοσιαλιστή!?!
Γιατί μου λείπουν όλοι αυτοί...
Το δικό μου δίλημμα...ποιό είναι;;
Να πάω να ψηφίσω,να πάω να ρίξω λευκό,να πάω να ψηφίσω κάποιο κομματίδιο....τί να κάνω...;;;
Από τη μία το λευκό...εκφράζει την αποδοχή της διαδικασίας των εκλογών αλλά και την αδυναμία επιλογής υποψηφίου...δηλαδή απαξίωση των προσώπων-κομμάτων ΜΟΝΟ!!!
Από την άλλη το άκυρο... εκφράζει και αυτό,την απαξίωση του πολιτεύματος ή της διαδικασίας εκλογής,με παράλληλη όμως συμμόρφωση στο νόμο!!!
Η αποχή...εκφράζει την άρνηση της νομιμοποίησης των εκλογών δια της συμμετοχής,απαξιώνοντας το σχετικό νόμο...πλήρη αδιαφορία!!!
Η ευκαιριακή ψήφος σε κομματίδιο...απλή αντίδραση...όμως απαξιώνει την ίδια την έννοια της ψήφου...σχήμα οξύμωρο!!!
Τί κανω ...βρε παίδες!!!
Πείτε μου...
Οταν δε θεωρείς κανέναν κύριο και καμιά κυρία της βουλής...αξιόπιστο άτομο...όχι για κανένα άλλο λόγο...απλώς γιατί απλώς όσο ζω...20 περίπου χρόνια...μαθαίνω,ενημερώνομαι,ρωτάω,παρακολουθώ...και ξέρετε τί παρατηρώ...;;;
Το μόνο πράγμα που συμβαίνει...με διαφορετικό τρόπο...είναι ο τρόπος με τον οποίο θα ακουστούν τα ψέματα!!!
Τί κάνεις...σε αυτήν την περίπτωση...!?!
Δεν είναι άσχημο...να κυβερνάνε (βάσει των ισχυόντων)με ποσοστό νίκης επί ποσοστού ψηφισάντων...;;;
Δεν είναι άσχημο...να ψηφίζουμε με το σκεπτικό...''Το μη χείρον,βέλτιστον''!?!
Δεν είναι άσχημο...να γνωρίζουμε πως...''το παιχνίδι είναι στημένο και από πριν ξεπουλημένο''!?!
Δεν είναι άσχημο...να ψηφίζουμε κάποιους...για να μη βγουν οι άλλοι...!?!
Και από την άλλη...ΟΛΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ  ΜΑΣ ΞΕΚΙΝΑΝΕ...!!!!
Μία καθαρότητα,μία σταθερότητα,ένα ανόθευτο των απόψεων...κάτι...!!!
Ελεος!!!
Βοήθεια!!!
:(

Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

ΚΛΙΝΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΕΝΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΥ...(Μέρος β')

Η διαδικασία κλινικής ανάπτυξης ενός φαρμάκου,εξελίσσεται σε 4 διακριτά στάδια:
Φάση Ι
Οι κλινικές μελέτες της φάσης Ι,πραγματοποιούνται σε μια μικρή ομάδα (20-30) υγιών εθελοντών με στόχο τον έλεγχο διαφόρων παραμέτρων.
Ασφάλεια
Ανοχή
Φαρμακοκινητικές ιδιότητες
Φαρμακοδυναμικές δράσεις
Φάση ΙΙ
Οι μελέτες της φάσης ΙΙ,πραγματοποιούνται σε ομάδες ασθενών (100-300)και σχεδιάζονται έτσι,ώστε να ελέγξουν την αποτελεσματικότητα του φαρμάκου στην κλινική κατάσταση για την οποία προορίζεται.Διευρύνονται επίσης οι μελέτες της φάσης Ι,ώστε να περιλάβουν κ ασθενείς εκτός από υγιείς εθελοντές.Συχνά στη φάση αυτή ελέγχεται το φάρμακο σε αρκετές διαφορετικές κλινικές κατηγορίες ασθενών (π.χ με κατάθλιψη,αγχώδεις διαταραχές,φοβίες...),ώστε να εντοπιστούν οι πιθανές θεραπευτικές ενδείξεις του νέου φαρμάκου καθώς και η δοσολογία που απαιτείται.
Φάση ΙΙΙ
Οι μελέτες της φάσης ΙΙΙ είναι οι καθοριστικές,τυχαιοποιημένες,και ελεγχόμενα διπλές τυφλές κλινικές δοκιμές που συχνά είναι πολυκεντρικές ...γίνονται σε 1000-3000 ασθενείς και έχουν στόχο τη σύγκριση του νέου φαρμάκου με τα ήδη χρησιμοποιούμενα στην κλινική πράξη εναλλακτικά φάρμακα.Αυτές οι κλινικές δοκιμές είναι είναι εξαιρετικά δαπανηρές,δύσκολο να οργανωθούν και συχνά απαιτούν χρόνια για να συμπηρωθούν,ειδικά όταν η υπό έρευνα θεραπεία αποσκοπεί στην αναστολή της πορείας μιας χρόνιας νόσου.Δεν είναι σπάνιο ένα φάρμακο που φαινόταν πολύ αποτελεσματικό στη μικρή ομάδα ασθενών της φάσης ΙΙ να αποδειχθεί πολύ λιγότερο εντυπωσιακό με τα αυστηρότερα κριτήρια των κλινικών δοκιμών της φάσης ΙΙΙ,ειδικά όταν οι ρυθμιστικές αρχές απαιτούν το φάρμακο να εμφανίζει σαφή πλεονεκτήματα έναντι των ήδη διαθέσιμων θεραπειών.
Στο τέλος της φάσης ΙΙΙ,ο φάκελος του φαρμάκου υποβάλλεται στην αρμόδια αρχή που θα χορηγήσει την άδεια κυκλοφορίας.Η αξιολόγηση από την αρμόδια αρχή συνήθως διαρκεί ένα ολόκληρο χρόνο  ή κ περισσότερο.
Τελικά,τα 2/3 περίπου των αιτήσεων γίνονται δεκτές κ τα αντίστοιχα φάρμακα αποκτούν την άδεια κυκλοφορίας στην αγορά.
Φάση ΙV
Η φάση αυτή αποτελεί την υποχρεωτική επιτήρηση μετά τη χορήγηση άδειας κυκλοφορίας που έχει σκοπό την ανίχνευση τυχόν σπάνιων ή καθυστερημένης εμφάνισης ανεπιθύμητων ενεργειών που αναδύονται όταν το φάρμακο χρησιμοποιείται στην κλινική πράξη σε πολλές χιλιάδες ασθενείς.
Η εμφάνιση τέτοιων ενεργειών μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό της χρήσης του φαρμάκου σε συγκεκριμένες ομάδες ασθενών ή ακόμα και την απόσυρση του φαρμάκου.

Πηγές αυτής της ανάρτησης...Φαρμακολογία (5η έκδοση)
                                          Rang,Dale,Ritter,Moore

Tέλος...
από τη δεκαετία του 1990,η μεθοδολογία ανακάλυψης φαρμάκων γνώρισε μια ''επανάσταση'' ακολουθώντας τη ταχύτατη διάδοση των μεθόδων της μοριακής βιολογίας,της γενετικής και της πληροφορικής,η οποία δημιούργησε μεγάλες προσδοκίες για σημαντική βελτίωση του χρόνου,του κόστους και του ποσοστού επιτυχίας της ανάπτυξης νέων φαρμάκων.

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΡΟΚΛΙΝΙΚΑ ΣΤΑΔΙΑ ΕΝΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΥ...(Μέρος α')

Με την ανάπτυξη της φαρμακευτικής βιομηχανίας,από το τέλος του 19αι.,η ανακάλυψη νέων φαρμάκων χαρακτηρίζεται από υψηλή οργάνωση και επικέντρωση στους στόχους.
Η ανακάλυψη νέων φαρμάκων έχει μετατραπεί από έργο εφευρετικών κλινικών γιατρών σε αντικείμενο ειδικών επιστημόνων που προσλαμβάνονται ακριβώς γι'αυτό το σκοπό.
Στις μέρες μας,ο βασικός κορμός της σύγχρονης θεραπευτικής και φαρμακολογίας βασίζεται σε φάρμακα που αναπτύχθηκαν στα εργαστήρια φαρμακευτικών εταιρειών  χωρίς τα οποία,τόσο η θεραπευτική κλινική πράξη όσο και η επιστήμη της φαρμακολογίας θα 'χαν ελάχιστη μόνο από τη σημερινή τους ανάπτυξη.

Στόχος της προκλινικής ανάπτυξης ...είναι να εκπληρωθούν όλες οι προϋποθέσεις που πρέπει να τηρούνται,προκειμένου μία νέα φαρμακευτική ουσία να θεωρηθεί έτοιμη,ώστε να δοκιμαστείγια 1η φορά στον άνθρωπο.
Οι διαδικασίες που ακολουθούν εμπίπτουν σε μία από τις 4 κατηγορίες:
Α)Φαρμακολογικός έλεγχος :προκειμένου να διαπιστωθεί αν το φάρμακο προκαλεί κάποια δυνητικά επικίνδυνη ή σοβαρή ανεπιθύμητη ενέργεια.
Β)Προκαταρκτικός τοξικολογικός έλεγχος :για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο γονοτοξικότητας και να καθοριστεί η μέγιστη μη τοξική δόση του φαρμάκου.
Γ)Ελεγχος της φαρμακοκινητικής :που περιλαμβάνει μελέτη της απορρόφησης,του μεταβολισμού,της κατανομής και της απέκκρισης του φαρμάκου σε πειραματόζωα.(ADME studies)
Δ)Χημική και φαρμακευτική ανάπτυξη :για να αξιολογηθεί κατά πόσο είναι εφικτή η μαζική σύνθεση και απομόνωση καθαρής ουσίας,η σταθερότητά της σε διάφορες συνθήκες...

Πολλές από τις εργασίες της προκλινικής ανάπτυξης,ειδικά όσες σχετίζονται με την ασφάλεια του φαρμάκου,γίνονται ακολουθώντας τους κανόνες ενός επίσημου κώδικα που ονομάζεται Κώδικας Ορθής Εργαστηριακής Πρακτικής(GLP),ο οποίος καλύπτει πτυχές,όπως οι διαδικασίες τήρησης αρχείων,η ανάλυση δεδομένων,η ρύθμιση των μηχανημάτων,η εκπαίδευση του προσωπικού.
Στόχος του κώσικα αυτού είναι η ελαχιστοποίηση του ανθρώπινου σφάλματος και η διασφάλιση της αξιοπιστίας των στοιχείων που υποβάλλονται στους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Οι μισές περίπου από τις δοκιμαζόμενες ουσίες απορρίπτονται κατά τη διάρκεια της προκλινικής ανάπτυξης.
Για τις υπόλοιπες,ετοιμάζονται ένας λεπτομερής φάκελος και υποβάλλεται στην αρμόδια ρυθμιστική αρχή, MCA στη Μ.Βρετανία και FDA στην Αμερική,της οποίας η έγκριση είναι απαραίτητη,προκειμένου να αρχίσουν οι δοκιμασίες του φαρμάκου στον άνθρωπο.Η έγκριση αυτή δε δίνεται εύκολα και η ρυθμιστική αρχή μπορεί να αρνηθεί να χορηγήσει την άδεια ή  να απαιτήσει περισσότερο προκλινικό έλεγχο προκειμένου να τη χορηγήσει.

Στην επόμενη ανάρτηση θα έχουμε τα κλινικά στάδια ανάπτυξης...ενός φαρμάκου...

Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010

ΣΤΙΓΜΕΣ...ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ!!!

Παρατηρώντας γύρω μου,τις αναρίθμητες καταστροφές που λαμβάνουν χώρα τόσο στην Ελλάδα όσο και σε ολόκληρο τον πλανήτη,από Βορρά προς Νότο και από Δύση προς Ανατολή,σκέφτομαι τα εξής:
1) Πολλοί από μας έχουν εναποθέσει τις τύχες τους στα χέρια ενός καλού θεού που βρίσκεται στον ουρανό και που φροντίζει για όλα,και έτσι έχουν ''αυτο-απαλλαγή''από κάθε ευθύνη ατομική...
2)Πολλοί από μας έχουν ένα δικό τους θεό-την τεχνολογία-η οποία θα τους σώσει όταν χρειαστεί.

Και στις δύο αυτές σκέψεις,βλέπω μια ''μετάθεση'' ευθυνών σε μία υπερδύναμη.
Που σημαίνει ότι η συνείδησή μας έχει διαστρεβλωθεί και έχει εκμηδενιστεί.
Και αυτό πήρε πολλά χρόνια...ώστε να φτάσουμε σε αυτό το σημείο...και τώρα το ταξίδι δεν έχει επιστροφή.
Μια αναδάσωση,μερικά αντιπλημμυρικά έργα...δεν είναι η λύση του προβλήματος,αλλά μια μετάθεση του προβλήματος σε μία νέα καταστροφή.
Η αλήθεια είναι...πως η κατάντια μας έφτασε σε σημείο...όπου δεν έχουμε τη δυνατότητα να απολαμβάνουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε,συνεπώς δεν μπορούμε να προστατέψουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς μας!!
Oλο και τα βήματα είναι δειλά,όλο και τα προβλήματα δεν υποχωρούν,οι συγκρούσεις γίνονται ολοένα και εντονότερες και οι ισορροπίες δεν αποκαθίστανται...δυστυχώς!
Τίποτα...αν δεν καταλάβουμε πως από δω και πέρα...πρέπει να γίνουμε ''σπασικλάκια'' και ''φλωράκια'' κυριολεκτικά απέναντι σε σχέδιο και χάραξη περιβαλλοντικής πολιτικής καθώς και σε σχεδιασμούς προγραμμάτων περιβαλλοντικής προστασίας...(αλλά όχι λόγια του αέρα...φυσικά...),τότε και μόνο τότε θα μπορέσουμε στο ελάχιστο να αντιστρέψουμε αυτό που έρχεται καταπάνω μας γεμάτο μένος και που το βλέπουμε να μας καταπνίγει!!
Ολα τα άλλα τα ακούω βερεσέ...κοινωνικές ανησυχίες,κοινωνικές αντιδράσεις των πολιτών...λόγια...λόγια...λόγια!!!
Πρωτοβουλία και ευθύνη,ίσως αυτά τα στοιχεία μας κάνουν να αλλαξοπιστήσουμε!!!!

Τέλος,θα μου πείτε...
καλά...''η ανθρωπότητα εξελίσσεται τεχνολογικά και έχει κάνει πολλά μεγάλα πιτεύγματα''.
Ναι...αλλά...για τη φύση και για το περιβάλλον,δυστυχώς δεν είναι η τεχνολογική πρόοδος αυτό που μετράει σαν εξέλιξη!!
Η τεχνολογική πρόοδος θεωρείτα ως εξέλιξη,όταν συνοδεύεται και από την αντίστοιχη εξέλιξη των συνειδήσεων!!!

Τρίτη 3 Αυγούστου 2010

ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΛΙΑΣ...

Μιας και οι περισσότεροι βρισκόμαστε ακόμα σε διακοπές...μακριά από την Αθήνα,σε κάποιο εξοχικό,σε κάποιο χωριό,σε κάποιο νησί,σε κάποια παραλία...καλό είναι να πούμε λίγα χρήσιμα πράγματα για το πως πρέπει να έχουμε φτιάξει ένα ''κινητό'' φαρμακείο για τις διακοπές μας!!!
Κατ'αρχήν πως θα το φτιάξουμε μόνοι μας....
Πολύ απλό!!!
Παίρνουμε ένα τάπερ τροφίμων,διαστάσεων 40Χ20Χ15 cm,να κλείνει αεροστεγώς.
Να είναι γερό και στεγανό,ώστε να το παίρνουμε μαζί μας και σε ταξίδια με σκάφος,καράβι κλπ.
Με μία κόκκινη μονωτική ταινία σχηματίζουμε ένα σταυρό στο καπάκι του,γράφουμε τη λέξη ''ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ''με ανεξίτηλο μαρκαδόρο....και είναι ετοιμο!!!
Να δούμε τώρα τί πρέπει να βάλουμε μέσα...ώστε να φανεί πραγματικά χρήσιμο για τις διακοπές μας.
  • Αρχικά,να μην ξεχάσουμε να πάρουμε μαζί μας τα φάρμακα της συνηθισμένης φαρμακευτικής αγωγής που τυχόν ακολουθούμε.
  • Για τσιμπήματα εντόμων-ψαριών....
Fenistil Gel ή Fucicort Creme ή Stick Αμμωνίας.
Αν πάρετε μαζί σας Atarax ταμπλέτες...ΠΡΟΣΟΧΗ....ΟΧΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΚΟΟΛ!!!
Προκαλεί υπνηλία!!!
  • Για ηλίαση...
Primperan σιρόπι ή Vertigo Vomex Caps και αντιπυρετικά.
  • Για εγκαύματα και ηλιακά εγκαύματα... 
Fucicort Creme 
ΠΡΟΣΟΧΗ!!!Για να αποφύγουμε την ηλίαση κ τα ηλιακά εγκαύματα,πρέπει να έχουμε αντιηλιακή κρέμα υψηλού δείκτη προστασίας,ανοιχτόχρωμα ρούχα και καπέλο!!!
  • Για εμετό,ναυτία και ξεμέθυσμα... 
 Primperan σιρόπι ή ταμπλέτες ή Vertigo Vomex κάψουλες.(κάποια δραμαμίνη)
  • Για πόνο,πυρετό... 
Depon ή Panadol  ή Ponstan
  • Για έντονους πόνους της μέσης...
Mesulid 
  • Για πονόδοντο... 
Νiflamol κάψουλες ή Depon ή Panadol ή Ponstan
  • Για αλλεργικούς... 
Solu Cortet 500 mg αμπούλες-Κορτιζόνη  ή Anapen αμπούλες.
(Ετοιμο σκεύασμα αδρεναλίνης εύκολης υποδόριας χορήγησης)!!!
  • Για διάρροια...
Imodium  ή  Ercefuril ταμπλέτες
  • Για κοιλιακούς πόνους,σπασμούς...
Buscopan Plus ταμπλέτες.
  • Για τραυματισμούς... 
Οξυζενέ και γάζες για καθαρισμό
Αιμοστατικό Spray Pulvo-47  ή Betadine Solution για αντισηπτικό
Hansaplast ή γάζα Fucidin για το κλείσιμο της πληγής
Ελαστικό επίδεσμο ή ρολό Leucoplast για το δέσιμο της πληγής.
  • Τέλος,απαραίτητο να υπάρχουν στο φαρμακείο μας...    
 Ψαλιδάκι,θερμόμετρο,βαμβάκι,υγρό Dettol για απολύμανση,1 Pocket Mask (για τεχνητή αναπνοή)
και 2-3 σύριγγες 5 ml,παγοκύστη ή πετσέτα για κομπρέσες.


Ολα τα παραπάνω,μακάρι να είναι αχρείαστα..αλλά σε μικρά προβληματάκια που τυχόν μπορεί να συναντήσουμε στις διακοπές...''το φαρμακείο μας'' μπορεί να σώσει  και να μην χαλάσει το ταξίδι που τόσο περιμέναμε!!!


ΚΑΛΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΔΙΑΚΟΠΩΝ!!!!